Opinie o Nas
Masz pytania? Zadzwoń!

(+48) 77 457 75 99 lub NAPISZ DO NAS

 
Hotel - schemat działania

Hotel, pensjonat, dom wczasowy

Poniżej zamieszczamy schemat działania skomputeryzowanego obiektu hotelowego, wyposażonego w stanowisko recepcji, restaurację, kuchnię oraz biuro. Za pomocą ikon przedstawiamy przykładowy obieg danych i informacji. Klikając w daną ikonę zostaniesz przekierowany(a) do produktów z danej kategorii.

Jest to przykład hotelu wykorzystującego niemal wszystkie nowoczesne rozwiązania stosowane w obiektach hotelowych, poczynając od nowoczesnych stanowisk sprzedaży POS gdzie obsługa ekranu palcem jest szybka i intuicyjna, poprzez drukarki zamówień w kuchni i barze do wydruku paragonów dla kucharza i barmana, systemu pagerów przywoławczych do poinformowania kelnera o zrealizowanym zamówieniu np. przez kuchnię, stanowisku recepcji hotelowej gdzie dokonujemy rezerwacji, meldunku, wydania karty hotelowej i rozliczenia pobyty gościa hotelowego, a kończąc na zamkach hotelowych na karty zbliżeniowe lub chipowe.

Przykładowa instalacja składa się z:
klikając w poniższe linki zobaczysz urządzenia i programy zalecane do obsługi placówek hotelowych

  1. Terminala POS lub monitora dotykowego - obsługa systemu palcem na ekranie dotykowym zastępuje tradycyjną kasę fiskalną
  2. Programu do obsługi lokalu gastronomicznego np. restauracji - sprzedaż na rachunkach otwartych z wykorzystaniem ekranów dotykowych
  3. Drukarek zamówień - do wydruku niefiskalnych bloczków dla kuchni i barmana
  4. Pagerów przywoławczych - do powiadamiania kelnera o przygotowanych posiłkach, co skraca czas obsługi i gwarantuje klientowi otrzymanie gorącego posiłku na czas
  5. Drukarki fiskalnej do wystawiania paragonów
  6. Programu do obsługi recepcji hotelowej - rezerwacje, meldunki, rozliczanie pobytu gości hotelowych
  7. Programu do zarządzania obiektem gastronomicznym lub hotelowym - ustalanie cen i promocji, rozliczanie stanów magazynowych produktów, ustalanie receptur do potraw, analizy sprzedaży i zyskowności
  8. Zamków hotelowych na kartę zbliżeniową lub chipową - otwieranie pokoju za pomocą karty zbliżeniowej, programowanej z poziomu programu hotelowego


Jeżeli masz problem z doborem urządzeń to skontaktuj się z nami, lub skorzystaj z przygotowanego przez nas poradnika doboru urządzeń.


Schemat działania obiektu hotelowego, domu wczasowego lub pensjonatu

Schemat działania hotelu
Dlaczego warto skomputeryzować hotel?

Zastosowanie oprogramowania do zarządzania placówką hotelową, daje Ci m.in. pełną kontrolę nad tym co dzieje się w hotelu. Możesz kontrolować rezerwacje pokoi, meldunki gości, dopisywać skonsumowane przez gości posiłki do rachunku pokoju celem ich uregulowania przy wyjeździe. Ponadto kontrolujesz stany magazynowe produktów, ustalasz receptury potraw, wyliczasz zyskowność poszczególnych produktów, ustalasz stany minimalne i maksymalne, przyznajesz wybranym klientom rabaty, ustawiasz promocje i ceny specjalne. 

W razie potrzeby system można skonfigurować tak żeby np. automatycznie doliczał serwis room dla zamówień realizowanych do pokoi hotelowych, lub złożonych np. po godz. 22:00. Goście hotelowi za pomocą karty zbliżeniowej mogą otwierać pokój, włączać prąd w pokoju, posiadać wstęp na basen hotelowy lub siłownię, a także otrzymywać w restauracji hotelowej rabaty przyznawane tylko gościom hotelowym. 

Dzięki komputerowi, odpowiedniemu oprogramowaniu i profesjonalnemu szkoleniu, będziesz mógł(a) sprawnie zarządzać całym obiektem i dokonywać przeróżnych analiz na podstawie danych ze sprzedaży w Twoim hotelu, pensjonacie, domu wczasowym lub innym obiekcie gastronomiczno-hotelowym. Na podstawie zgromadzonych danych, sprawnie i szybko przeprowadzisz inwentaryzację, sprawdzisz sprzedaż alkoholu potrzebną do nabycia koncesji, rozliczysz każdego pracownika osobno, przeanalizujesz który kelner robi największą sprzedaż, a który obsługuje najmniej klientów, itp.

Zastosowanie stanowisk sprzedaży POS w lokalach gastronomicznych zamiast tradycyjnych kas fiskalnych daje dodatkowe korzyści takie jak:

  • intuicyjną sprzedaż na ekranach dotykowych, z możliwością przypisywania zdjęć do produktów, opisów, itp. co ułatwia kelnerowi odnalezienie danego produktu
  • graficzną prezentację sali
  • możliwość sprzedaży na rachunkach otwartych - otwieramy dowolną ilość rachunków, z możliwością dopisywania zamawianych przez gości posiłków, i zamykamy dopiero jak klient skończy konsupcję
  • automatyczny wydruk zamówień np. na kuchni i barze - niefiskalne wydruki dla kucharza i barmana
  • możliwość przypisania kilku cen do danego produktu - np. ceny specjalne dla wybranych klientów
  • możliwość wystawiania faktur VAT na stanowisku sprzedaży
  • możliwość stosowania rozbudowanych programów promocyjnych oraz obsługę kart lojalnościowych dla klientów
  • stały podgląd aktualnych stanów magazynowych
  • możliwość wglądu przez właściciela we wszystkie dane o zakupach, sprzedaży, stanach magazynowych, cenach, promocjach, itp. z poziomu np. laptopa podłączonego do Internetu z dowolnego miejsca na świecie
  • rozliczanie każdego pracownika osobno - system zapamiętuje każdą operację przeprowadzoną przez dowolną osobę


Oferowane przez nas oprogramowanie + odpowiednia konfiguracja i profesjonalne szkolenie, gwarantują Państwu wzrost wydajności obsługi klientów.


Co jest potrzebne żeby skomputeryzować obiekt hotelowy?

Żeby zaproponować Państwu najlepsze rozwiązanie, w tym dobór odpowiednich urządzeń i oprogramowania, musimy poznać odpowiedzi na kilka pytań, m.in.:

  • Czy chodzi tylko o recepcję hotelową, czy obiekt posiada również np. restaurację, PUB, fitness, SPA, itp.?
  • Ile będzie stanowisk sprzedaży?
  • Ile będzie stanowisk recepcji hotelowej?
  • Czy chcecie Państwo rozliczać stany magazynowe czy tylko zwiększyć szybkość i łatwość obsługi gości?
  • Czy będzie to pojedynczy obiekt, czy w przyszłości planujecie Państwo otworzyć sieć placówek gastronomiczno-hotelowych?
  • Czy chcecie Państwo mieć dostęp z domu przez Internet do wszystkich danych i tego co dzieje się w hotelu?


Po uzyskaniu odpowiedzi na powyższe pytania nasi handlowcy są w stanie przedstawić Państwu szczegółową ofertę. Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani np. bezpłatną prezentacją systemu, lub potrzebujecie pomocy w doborze sprzętu lub oprogramowania to prosimy o kontakt.

Zobacz inne schematy działania placówek handlowych i gastronomicznych

Firma SEGAL prowadzi sprzedaż, wdrożenia, szkolenia i serwis wszystkich oferowanych produktów. Zapraszamy również do skorzystania z bezpłatnej prezentacji dowolnego programu, która może się odbyć u Państwa w firmie lub siedzibie firmy SEGAL. Więcej o oferowanych usługach przeczytasz tutaj...

Zobacz także

  • Czytniki kodów
  • Poradnik zakupow
  • Kasy fiskalne
  • Drukarki fiskalne
  • Wagi sklepowe
  • Terminale POS
  • Drukarki bonowe
  • Usługi
  • Kolektory danych
  • Zamki na kartę
  • Przepisy fiskalne
  • Pagery
  • Schemat zastosowania
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl