Zamki na kod / kartę / smartfon, hotelowe i biurowe, online i offline
Jeżeli zastanawiasz się nad zakuopem zamków/klamek np. na kartę to możesz spotkać się z różnymi określeniami typu "zamek hotelowy","zamek biurowy", komunikacja offline bądź online, itp. Jak w tym wszystkim się odnaleźć i o co właściwie chodzi? W poniższym artykule postaram się wyjaśnić większość z tych zagadnień. Jeżeli informacje będą niejasne, bądź masz dodatkowe pytania to zapraszam do komentarzy pod artykułem. Z chęcią odpowiem na Wasze pytania.
Hotel czy biuro
Pierwszym bardzo ważnym elementem na który powinno się zwrócić uwagę, to jakie będzie przeznaczenie obiektu, tzn. gdzie będą zamki pracować. Najprostszym i w zdecydowanej większości przypadków wystarczające będzie określenie czy jest to obiekt typu hotel / pensjonat / wynajem apartamentów, itp. (zamki hotelowe) czy raczej obiekt biurowy / gabinet / szpital / magazyn, itp. (zamki biurowe). Dla prostszego wyjaśnienia różnic, pierwszy z przypadków nazwiemy zamkami hotelowymi, a drugi zamkami biurowymi. Poniżej podstawowe różnice:
- zamki hotelowe - dedykowane do obiektów, w których obowiązuje tzw. doba hotelowa. Zamki hotelowe posiadają możliwość udostępnienia pomieszczeń dla gości, tylko na czas meldunku. Przykład: Doba hotelowa obowiązuje od 13:00 do 11:00. Wynajmując pokój gość uzyska dostęp tylko do godz. 11:00 dnia wymeldowania. Karta / kod / smartfon przestaną działać z końcem doby hotelowej. Personel sprzątający ma 2h na przygotowanie pomieszczeń dla następnych gości. Oczywiście zawsze możesz wydłużyć czas pobytu podając dowolną inną godzinę, np. meldunek do godz. 17:15. Inne ograniczenia często spotykane w zamkach hotelowych:
- ilość kart które można przypisać do 1 zamka - w zamkach typowo hotelowych przeważnie można przypisać max. 10-50 kart do 1 zamka. Oznacza to że max. 10-50 pracowników/gości może korzystać z danego pomieszczenia. W hotelach nie ma potrzeby przypisywania więcej kart do pomieszczenia, ponieważ pokoje są przeważnie max. 4 osobowe
- ilość zamków które można otwierać 1 kartą - w zamkach hotelowych, przeważnie gość może otwierać tylko swój pokój + pokój dzieci, czyli 2 pokoje. Dodatkowo można przypisać uprawnienia do stref ogólnie dostępnych, typu siłownia, narciarnia, basen, SPA, itp. Należy jednak zwrócić uwagę ile stref można utworzyć na danym modelu zamka
- ilość stref które można zdefiniować - przez strefę należy rozumieć wyodrębnioną część pomieszczeń, do których gość lub personel może mieć dostęp, np. siłownia, basen, magazyn, biuro, SPA, narciarnia, itp.
- pomieszczenia ogólnodostępne - w systemie można zdefiniować pomieszczenia ogólnodostępne, np. wejście do hotelu, wjazd na parking, itp. Należy jednak pamiętać że uprawnienie do tych pomieszczeń ma każdy pracownik lub gość hotelowy, chyba że jest to strefa to może to być dostęp ograniczony tylko dla wybranych gości/personelu.
W/w parametry określają ilość kart które będziemy mogli przypisać do poszczególnych pomieszczeń oraz ilość kombinacji uprawnień dla gości i personelu, tzn. które zamki/strefy będą mogli oni otwierać.
UWAGA - Nasza rada!!!
Jeżeli masz duży hotel (ilość pokoi 300 lub więcej), to dobrze się zastanów ile stref (pomieszczeń technicznych, biurowych, magazynowych, itp.) będziesz posiadać. Z naszych doświadczeń wiemy, że przy większości tanich zamków hotelowych może pojawić się problem ze stworzeniem grup/podziałów dostępu do poszczególnych pomieszczeń dla personelu. Jeżeli zamki posiadają ograniczenie np. do 10-30 stref, to nie ma możliwości rozpisania większej ilości stref. Nie można zatem każdemu pracownikowi indywidualnie przypisać dostępu do poszczególnych drzwi.
- zamki biurowe - dedykowane do obiektów biurowych, gdzie musimy przypisać duże ilości kart do poszczególnych pomieszczeń/zamków. Przykład: Jeżeli zamki mają być montowane w zakładzie pracy, to zdecydowanie lepszym wyborem będą zamki biurowe. W zależności od modelu zamka, możesz przypisać od 100-50.000 kart (pracowników) do każdego zamka. Oznacza to że do danego pomieszczenia będzie mogło mieć dostęp 100-50.000 pracowników. Zamki biurowe, przeważnie nie obsługują doby hotelowej, tzn. że uprawnienia dostępu będą obowiązywać do końca dnia (do godz. 23:59), do kiedy nadano uprawnienia. Pozostałe parametry są podobne jak w zamkach hotelowych:
- ilość kart które można przypisać do 1 zamka - w zamkach biurowych, przeważnie można przypisać od 100-50.000 kart do 1 zamka, bądź bez limitu obsługiwanych kart. Oznacza to że np.50.000 pracowników/gości może korzystać z danego pomieszczenia, np. stołówki zakładowej.
- ilość zamków które można otwierać 1 kartą - w zamkach biurowych przeważnie nie ma limitu, do ilu zamków można przypisać daną kartę. Oznacza to nieograniczone możliwości definiowania uprawnień dla poszczególnych pracowników, kto gdzie będzie mógł wchodzić.
- ilość stref które można zdefiniować - zamki biurowe, przeważnie pozwalają na stworzenie nieograniczonej ilości stref, czyli wydzielonych części obiektu, np. stołówka, biuro, parking, magazyn, itp.
- pomieszczenia ogólnodostępne - w systemie można zdefiniować pomieszczenia ogólnodostępne, np. wejście do budynku, wjazd na parking, itp. Należy jednak pamiętać że uprawnienie do tych pomieszczeń ma każdy pracownik lub gość.
W/w parametry określają ilość kart które będziemy mogli przypisać do poszczególnych pomieszczeń oraz ilość kombinacji uprawnień dla gości i personelu, tzn. które zamki/strefy będą mogli oni otwierać. Do zastosowań hotelowych te zamki się nie nadają głównie przez brak tzw. doby hotelowej, ale są idealne dla biur, zakładów pracy, gabinetów lekarskich, szkół, szpitali, itp.
Proszę pamiętać, że powyższy podział określa możliwości danego rodzaju zamków oraz ich zastosowań. Nie oznacza to że zawsze trzeba się bezwzględnie trzymać tych reguł, ale na pewno trzeba o nich pamiętać. Podam 3 proste przykłady, gdzie w/w informacje mogą i nie muszą mieć zastosowania:
Przykład 1 - gabinety lekarskie: 10 pomieszczeń, 30 pracowników
W takim przypadku zgodnie z w/w regułami powinniśmy zastosować zamki biurowe. Oczywiście byłby to bardzo dobry wybór, ale można też zastosować zamki hotelowe. Ilość pomieszczeń oraz pracowników jest na tyle mała, że nawet biorąc ewentualne ograniczenia zamków hotelowych i tak uda nam się dla każdego pracownika stworzyć kartę z uprawnieniami tylko do tych pomieszczeń do których powinien mieć dostęp.
Przykład 2 - szpital: 70 pomieszczeń, 300 pracowników
W tym przypadku, jeżeli zdecydujemy się na zamki typowo hotelowe, może pojawić się problem z uprawnieniami dostępu. Mamy do czynienia z 300 pracownikami, tzn. że ilość kombinacji uprawnień, kto gdzie ma mieć dostęp, może przekroczyć możliwości całego systemu. Po pierwsze zamki hotelowe często nie przyjmują więcej niż 50 kart, tzn. że max. 50 pracowników miałoby dostęp do danego pomieszczenia. Oczywiście można to ominąć tzw. pomieszczeniami ogólnodostępnymi, gdzie ma dostęp każdy, ale jeżeli okaże się że dane pomieszczenie ma być dostępne tylko dla np. 250 z 300 pracowników, to będzie problem.
Przykład 3 - hotel: 300 pokoi + 40 pomieszczeń dodatkowych + dodatkowe wejścia/przejścia
W tym przypadku należałoby zastosować zamki hotelowe. Proszę jednak pamiętać, że większość tanich zamków ma ograniczenia co do ilości stref (w tym przypadku pomieszczeń dodatkowych oraz wejść/przejść). Decydując się na taniej rozwiązanie, możesz w przyszłości nie mieć możliwości rozpisania indywidualnie uprawnień dla każdego pracownika. Można to obejść tworząc tzw. grupy pomieszczeń żeby zmniejszyć ilość potrzebnych stref, ale w ten sposób musimy pracownikowi nadać uprawnienia do całej grupy (np. wszystkie magazyny). Jeżeli nie chcesz kompromisów, to od razu pomyśl o zamkach które nie stawiają takich ograniczeń.
Sposób otwierania - karta / kod / smartfon
Jeżeli udało Ci się już określić rodzaj potrzebnych zamków (biurowe/hotelowe), to należy określić w jaki sposób Ty i/lub goście będziecie otwierać pomieszczenia. Dostępnych jest kilka sposobów otwarcia, poniżej ich podstawowe zalety i wady:
- otwieranie drzwi kartą zbliżeniową - otwieranie za pomocą karty zbliżeniowej to najpopularniejszy i najtańszy wariant. Gość/pracownik posługuje się kartą, na której są zapisane uprawnienia, które pomieszczenia możemy otwierać. Wadą jest to że taką kartę ktoś musi wydać. W hotelu trzeba podejść np. do recepcji hotelowej, która powinna pracować 24h/dobę, ponieważ gość hotelowy może przyjechać np. o 3:00 nad ranem.
- otwieranie drzwi kodem - to alternatywny sposób do otwierania kartą. Gość/pracownik poprzez wpisanie kodu na klawiaturze zamka otwiera dane pomieszczenie. W obiektach hotelowych daje to możliwość przyjęcia gościa który przyjeżdża np. o 3:00 nad ranem, nawet gdy nie działa recepcja. Kod można wygenerować wcześniej i wysłać do gościa np. SMSem lub e-mailem. W pomieszczeniu może na gościa czekać karta, którą będzie się posługiwał przez cały pobyt (o ile nie chce posługiwać się kodem). Kod może mieć ważność kilku godzin (np. tylko na przyjazd gościa) lub na cały czas pobytu (np. kilka dni).
- otwieranie drzwi smartfonem - to najwygodniejszy sposób otwierania zamków, ponieważ w dzisiejszych czasach smartfon to jedyna rzecz którą mamy zawsze przy sobie :) Rozwiązanie to pozwala na otwieranie zamków z poziomu telefonu, wykorzystując darmową aplikację lub NFC (zależnie od modelu zamka). To rozwiązanie daje użytkownikowi możliwość podejrzenia historii otwarć zamka, ale tylko w obrębie czasu kiedy mamy prawo z niego korzystać/otwierać. Pełna historia otwarć jest dostępna tylko dla administratora zamków.
Wybierając zamki tylko na kartę, musisz zapewnić recepcje/miejsce wydawania kart dla gości. Jeżeli zamki obsługują też kod lub otwieranie smartfonem, to możesz go wystawić nawet kilka dni przed przyjazdem gościa. Gość może wejść do budynku i pokoju bez odwiedzania recepcji.
Sposób zasilania - baterie lub prąd
Zakładając że mamy już określone przeznaczenie obiektu oraz sposób otwierania zamków, to należy się jeszcze zastanowić w jaki sposób zamki mają być zasilane. Poniżej porównanie:
- zamki na baterie - to obecnie najpopularniejszy sposób zasilania zamków, ponieważ obniża koszty przygotowania instalacji. Kupujesz zamki, montujesz bezpośredni na drzwiach, zasilacz standardowymi bateriami typu "paluszki" i działa. Baterie wytrzymują średnio od 1-3 lat pracy. Z takich rozwiązań korzystają hotele w tym 5 gwiazdkowe oraz średniej wielkości zakłady pracy.
W tym rozwiązaniu nie musisz kupować klamki (zamek na kartę jest Twoja klamką), nie musisz doprowadzać zasilania więc odpadają koszty elektryka, nie musisz kupować elektrozaczepu/elektrozwory ponieważ zamek tego nie potrzebuje. - zamki na prąd - takie rozwiązanie zalecamy tylko do pomieszczeń do których nie ma możliwości zamontowania zamków na baterie oraz takich gdzie będzie bardzo duże obciążenie ruchu, np. wejście główne. Przez wejście główne przechodzi zawsze kilka razy więcej osób niż do poszczególnych pomieszczeń. Pamiętaj że to rozwiązanie wymaga m.in. przygotowania zasilania 12V, montażu elektrozaczepu lub elektrozwory, montażu klamki lub gałki w drzwiach (zamki na prąd są montowane na ścianie jak domofon).
Drzwi drewniane / metalowe / aluminiowe, specjalnie przygotowane pod zamki na etapie produkcji lub montaż w już posiadanych drzwiach
Skoro dotarłeś do tej części, tzn. że już dobrze wiesz jakie zamki potrzebujesz, ale trzeba jeszcze określić gdzie będę one zamontowane, a raczej jakiego typu to są drzwi. To w zasadzie jest podstawowy parametr określający, które zamki będą dopasowane do Twoich potrzeb. Podział najprościej określić w następujący sposób:
- zamki tylko do nowych drzwi przygotowanych otworowo na etapie produkcji - to najpopularniejsza grupa zamków na karty, ze względu na niską cenę jednostkową. Pamiętaj jednak że takich zamków nie zamontujesz w już posiadanych drzwiach, ponieważ bardzo często wymaga to skomplikowanego otworowania/frezowania drzwi oraz ośnieżnicy/futryny. Takich zamków nie zamontujesz również do drzwi metalowych/aluminiowych, nawet na etapie ich zamawiania. Nie ma możliwości przygotowania tego typu drzwi pod takie zamki. Zamki do nowych drzwi są przeznaczone głównie do drzwi drewnianych.
- zamki do posiadanych drzwi - tego typu zamki zamontujesz zarówno w nowo zamawianych drzwiach jak i już posiadanych. Można je stosować w drzwiach drewnianych / metalowych / aluminiowych, itp. Montaż odbywa się jak zwykłej klamki, więc jesteś w stanie wykonać go samodzielnie, lub zlecić firmie montażowej. Wadą tego rozwiązania jest przeważnie wyższa cena zakupu zamka, ale odpada koszt frezowania/przygotowania drzwi na etapie produkcji oraz możliwość stosowania zamków w przyszłości w innych drzwiach, np. do biura, do magazynu, wejściowych do budynku, itp.
UWAGA - Nasza rada!!!
Pamiętaj, że decydując się na dane rozwiązanie, w przyszłości musisz kontynuować obraną drogę. Jeżeli chcesz żeby całość działała w systemie 1 klucza (otwieranie wszystkich pomieszczeń za pomocą 1 karty). Dokupując kolejne zamki musisz kupować od tego samego producenta. Oznacza to, że jeżeli teraz kupujesz zamki od producenta A, a on ma w ofercie zamki tylko do nowych drzwi, to może się okazać, że w przyszłości nie rozbudujesz ich o standardowe drzwi które już masz w obiekcie. Większość producentów produkuje zamki tylko do nowych lub do istniejących drzwi. To drugie rozwiązanie daje większe możliwości w przyszłości, dlatego warto to przemyśleć. Sugeruję już na starcie zastanowić się czy w przyszłości będzie potrzeba/możliwość, rozbudowy o zamki do już posiadanych / metalowych / aluminiowych drzwi, a także do drzwi szklanych, szafek basenowych/narciarskich, itp.
Odporność na warunki atmosferyczne
Jednym z ostatnich parametrów, które powinieneś brać pod uwagę przy zakupie zamków jest ich ewentualna odporność na warunki atmosferyczne. Jeżeli zamki mają być montowane na zewnątrz pomieszczenia (np. wejście do budynku), to muszą one być odporne na deszcz, śnieg, wilgoć, zmiany temperatur, itp. Nawet jeżeli zamek będzie pracował na dworze pod daszkiem, który chroni go przed deszczem i śniegiem, to nie uchroni go przed wilgocią i zmianą temperatury.
Pamiętaj, że zdecydowana większość zamków jest dedykowana do użytku tylko wewnątrz pomieszczeń, nie zapewniając żadnej ochrony na warunki atmosferyczne. Jeżeli planujesz ich użycie na dworze (wejście do budynku) to upewnij się u sprzedawcy/dostawcy, że zamki są do tego przeznaczone, w przeciwnym razie to tylko kwestia czasu, a zamek przestanie działać.
Zamki online czy offline
Ostatnim parametrem określającym możliwości zamków jest ich sposób obsługi/działania. Pod tym względem zamki dzielimy na zamki offline (najpopularniejsze, ze względu na cenę) oraz zamki online (systemy dla najbardziej wymagających klientów, obarczone często wyższą ceną). Poznaj różnice w działaniu:
- zamki OFFLINE - najprościej mówiąc to zamki, w których komunikacja odbywa się jednokierunkowo. Użytkownik dostaje kod lub kartę na której są zapisane informacje do jakiego zamka i kiedy ma dostęp. W przypadku zgubienia karty trzeba np. wystawić duplikat karty i przyłożyć ją do zamka/zamków, jednym słowem ktoś musi się "przejść do zamka". Jeżeli karta miała uprawnienia dostępu do kilku zamków, to musimy zrobić wycieczkę po wszystkich zamkach i odczytać w nich duplikat. Analogicznie jeżeli chcemy odczytać historię zdarzeń, przez kogo i kiedy zamek był otwierany, również musimy się do niego przejść. Chcąc zmienić czas dostępu (np. czas meldunku) lub ilość pomieszczeń do których mamy mieć dostęp, trzeba kartę przeprogramować w komputerze (np. w recepcji hotelowej).
- zamki ONLINE - prosto mówiąc to zamki, w których komunikacja odbywa się dwukierunkowo. Wszystkim możemy sterować zdalnie, bez potrzeby ruszania się z miejsca. W przypadku zgubienia karty, wystarczy w systemie zaznaczyć nr zgubionej karty, a system wyśle informacje do wszystkich zamków do których miała ona dostęp, blokując kartę. Odczyt zdarzeń przez kogo i kiedy zamek był używany również odbywa się zdalnie, bez potrzeby podchodzenia do zamka. Na bieżąco masz podgląd do historii otwarć. Możesz przedłużyć/skrócić czas meldunku, bez potrzeby odbierania karty do gościa hotelowego. Wystarczy w systemie zmienić np. datę wymeldowania i karta automatycznie będzie działać krócej lub dłużej, w zależności od daty wymeldowania.
Jeżeli zamki ONLINE są podłączone do sieci Internet, to całym systemem możesz zarządzać z dowolnego miejsca na świecie, np. z poziomu komputera, tableta lub smartfona (zależne od modelu zamka/systemu).
Porównanie rozwiązań kod / karta / offline / online
Poniżej przestawiam porównanie możliwości zamków na same karty, z zamkami na kod/kartę/smartfon oraz zamków offline z zamkami online. Poniższy opis na przykładzie zamków hotelowych, ale zamki biurowe działają tak samo, z tą różnicą że karty wydajemy gościom hotelowym, a nie pracownikom.
Zamki tylko na kartę | Inteligentne zamki na kartę/kod/smartfon | |||
OFFLINE | ONLINE | OFFLINE | ONLINE | |
Recepcja | Wymagana do wydania karty Gościom hotelowym | Nie jest wymagana, możliwość zarządzania obiektem zdalnie, przez telefon/tablet/komputer z dowolnego miejsca na świecie | ||
Meldunek | Gość musi odebrać kartę do pokoju np. na recepcji. Recepcja powinna pracować 24h/dobę | Gość może od razu wejść do budynku i pokoju za pomocą kodu lub smartfona (wygenerowane zdalnie, kilka dni/godzin przed przyjazdem), karta opcjonalnie może czekać na niego w pokoju. | ||
Wydłużenie meldunku | Gość musi podejść na recepcję w celu przekodowania karty | Recepcja może przedłużyć pobyt zdalnie, przez sieć WiFi | Możliwość przedłużenia kodu / dostępu przez smartfona zdalnie. Gość nie musi podchodzić do recepcji. Kartę trzeba przedłużyć w recepcji lub przy zamku |
Możliwość przedłużenia kodu / dostępu przez smartfon / karty zdalnie przez Internet |
Skrócenie meldunku | Konieczność przeprogramowania karty Gościa w recepcji hotelowej | Recepcja może skrócić meldunek zdalnie, przez sieć WiFi | Konieczność przeprogramowania karty w recepcji hotelowej lub przy zamku. Skrócenie kodu wymaga podejścia do zamka. Skrócenie dostępu przez smartfon możliwe zdalnie przez Internet |
Możliwość skrócenia kodu / dostępu przez smartfon / ważności karty zdalnie przez Internet |
Blokada zgubionej karty / anulacja dostępu Gościa | Konieczność wystawienia duplikatu karty i przyłożenia jej do wszystkich zamków do których miała dostęp | Recepcja może zablokować karty zdalnie, przez sieć WiFi | Blokada karty lub kodu wymaga podejścia do zamka. Blokada dostępu przez smartfon możliwa zdalnie przez Internet |
Możliwość blokady kodu/karty/smartfona zdalnie przez Internet |
Odczyt historii zdarzeń, przez kogo i kiedy zamek był otwierany | Wymaga podejścia do zamka | Możliwość odczytu zdalnie przez WiFi | Jeżeli goście posługują się smartfonem w celu otwierania zamków to mamy dostęp do historii przez Internet. Jeżeli goście używają tylko kodu/karty (bez smartfona) to odczyt zdarzeń wymaga podejścia do zamka. |
Możliwość odczytu pełnej historii zdalnie przez Internet |
Przykładowe zamki | eLOCK H502 zamki Be-Tech zamki Tayama |
eLOCK BT602 | eLOCK BT602 |
Możliwości przykładowych zamków
Poniżej porównanie możliwości najpopularniejszych zamków z naszej oferty:
model zamka / funkcjonalność | eLOCK BT601 | eLOCK H501 | Be-Tech SMART Fit-In | Tayama TLZ5600 | Be-Tech SMART / ELEGANT / GUARDIAN / MONAKO / SHADOW II |
Rodzaj drzwi na których można montować zamek | Na drzwiach drewnianych / metalowych / aluminiowych | Tylko na drzwiach drewnianych | |||
Wymóg otworowania drzwi | Do wyboru: montaż na istniejących drzwiach, lub w drzwiach przygotowanych otworowo na etapie produkcji | Montaż na istniejących drzwiach drewnianych, dla których DORMAS=55mm lub więcej | Montaż tylko i wyłącznie na drzwiach przygotowanych otworowo na etapie produkcji | ||
Sposób otworowania drzwi | Jak zwykłej klamki, należy wykonać tylko 2 otwory | Konieczność wykonania min. 5 otworów | Wg schematu otworowania drzwi | Wg schematu otworowania drzwi oraz ościeżnicy (futryny) | |
Koszt otworowania drzwi na etapie produkcji/montażu | |||||
Wkładka na klucz zgodna z europejską normą DIN | Tak w zestawie, lub możliwość stosowania dowolnej wkładki na klucz w europejskim standardzie DIN | Nie, konieczność stosowania wkładki połówkowej na klucz, dostarczanej przez producenta zamka | |||
Dopasowanie do drzwi wg normy DIN - rozstaw zamka 72 / 90 / 92mm | Tak, zamki dostępne w 3 rozstawach 72mm, 90mm oraz 92mm | Nie, brak współpracy z istniejącym zamkiem wpuszczanym | Nie, montaż tylko w drzwiach przygotowanych otworowo na etapie produkcji | ||
Wkładka na klucz + klucz awaryjnego otwierania | Na wyposażeniu wkładka z gałką (od środka) + 3 klucze awaryjnego otwierania, lub możliwość montażu własnej wkładki na klucz | Na wyposażeniu klucz awaryjnego otwierania, brak możliwości wymiany wkładki na inną (własną) | |||
Odporność na warunki atmosferyczne | Tak, norma IP55 | Nie, montaż tylko wewnątrz pomieszczeń | |||
Sposób otwarcia drzwi | Kod / Karta / Smartfon / Klucz | Karta / Klucz | Karta / Klucz | Karta / Klucz | Karta / Klucz |
Recepcja hotelowa | Nie wymagana, gość może otworzyć drzwi kodem lub smartfonem Czasowe kody dostępu dla gości, można wygenerować z dowolnym wyprzedzeniem. Max. 150 kodów / 1 zamek, oraz nieograniczona ilość dostępu przez smartfon |
Wymagana, gość musi pobrać kartę w recepcji | |||
Sposób działania | Pół online, a w połączeniu z bramką eLOCK G2 - w pełni online | Offline | Offline | Offline | Offline |
Zarządzanie zamkiem / kartami przez recepcję | Przez komputer / tablet / smartfon (Android/iOS) |
Tylko z komputera | Tylko z komputera | Tylko z komputera | Tylko z komputera |
Obsługa przez personel z poziomu telefonu | Darmowa aplikacja (Android/iOS) dla personelu, oznaczanie pokoju czysty/brudny, info o czasie przyjazdu/wyjazdu gościa, itp. | Brak | Brak | Brak | Brak |
Aplikacja dla gości hotelowego | Darmowa aplikacja (Android/iOS) dla gości hotelowych. Możliwość otwarcia zamka przez smartfon | Brak | Brak | Brak | Brak |
Ilość stref dostępu | Bez ograniczeń | Bez ograniczeń | max. 30 stref | max. 10 stref | max. 30 stref |
Dodatkowe produkty współpracujące w systemie 1 klucza (opcje) | Kontrolery dostępu, zamki do drzwi szklanych, zamki do szafek (np. basenowych / biurowych / narciarskich) Wszystkie produkty mogą działać na kod / kartę / smartfon, zarządzane z tej samej aplikacji |
Kontrolery dostępu/windy, zamki do szafek | Kontrolery dostępu/windy, zamki do szafek | Kontrolery dostępu, zamki do szafek | Kontrolery dostępu/windy, zamki do szafek |
Porównanie zamków Be-Tech oraz eLOCK
Poniżej porównanie zasady działania najpopularniejszych zamków z naszej oferty:
model zamka / funkcjonalność | eLOCK BT602 - połączony z bramką eLOCK G2 | eLOCK BT602 | Dowolny zamek Be-Tech + opcjonalny moduł BLE i/lub klawiatura | Dowolny zamek B-Tech |
Wydanie karty dla gościa hotelowego | Zdalnie, wystarczy podać nr karty w programie (Android/iOS lub PC/MAC) lub odczytać ją w recepcji | Konieczność podejścia do zamka Zarządzanie z poziomu aplikacji (Android/iOS) |
Tylko w recepcji hotelowej Kartę trzeba zaprogramować na programatorze kart |
|
Zmiana ważności karty np. skrócenie / wydłużenie | Zdalnie, bez potrzeby podchodzenia do recepcji Wybieramy kartę/meldunek w programie i podajemy do kiedy przedłużyć / skrócić |
Konieczność podejścia do zamka Zarządzanie z poziomu aplikacji (Android/iOS) |
Konieczność podejścia z kartą do recepcji hotelowej Kartę trzeba położyć na programatorze kart |
|
Anulacja karty - zablokowanie | Zdalnie, wystarczy wskazać w programie kartę/meldunek | Konieczność podejścia do zamka Zarządzanie z poziomu aplikacji (Android/iOS) |
Konieczność wystawienia duplikatu karty + odczytania duplikatu karty w każdym zamku do którego pierwotna karta miała dostęp | |
Otwarcie drzwi smartfonem | W standardzie Nie wymaga żadnych dodatkowych opcji |
Opcja Tylko dla zamków z dołożonym modułem BLE1 |
Nie | |
Zmiana uprawnień / blokowanie dostępu przez smartfon | W standardzie Nie wymaga żadnych dodatkowych opcji |
Opcja Tylko dla zamków z dołożonym modułem BLE1 |
Nie | |
Otwarcie drzwi kodem | W standardzie Nie wymaga żadnych dodatkowych opcji |
Opcja Tylko dla zamków z dołożonym modułem BLE1 oraz opcjonalną klawiaturą |
Nie | |
Zmiana / blokowanie wydanych kodów | Tak Z poziomu aplikacji (Android/iOS) lub komputera PC/MAC |
Tak Wymaga podejścia do zamka |
Opcja Wymaga podejścia do zamka lub zdalnie ale tylko w połączeniu z bramką eLOCK G2 |
Nie |
Odczyt zdarzeń z zamka | Tak, pełny odczyt danych o kartach / kodach / smartfonach Z poziomu aplikacji (Android/iOS) lub komputera PC/MAC |
Tak, pełny odczyt danych o kartach / kodach / smartfonach Wymaga podejścia do zamka |
Tak, pełny odczyt danych o kartach / kodach / smartfonach Wymaga podejścia do zamka. Wykorzystanie bramki eLOCK G2 umożliwia zdalny odczyt danych o kodach / smatfonach. Dane o kartach zawsze wymagają podejścia do zamka |
Tylko odczyt danych o kartach Wymaga podejścia do zamka |
Odczyt stanu baterii | Tak, podany w procentach Z poziomu aplikacji (Android/iOS) lub komputera PC/MAC |
Tak, podany w procentach Wymaga podejścia do zamka |
Tak Wymaga podejścia do zamka i użycia Handset (dodatkowe urządzenie) |
Tak Wymaga podejścia do zamka i użycia Handset (dodatkowe urządzenie) |
Recepcja hotelowa | Nie wymagana, gość może otworzyć drzwi kodem lub smartfonem Czasowe kody dostępu dla gości, można wygenerować z dowolnym wyprzedzeniem. Jednocześnie 150 kodów / 1 zamek, oraz nieograniczona ilość dostępu przez smartfon |
Nie wymagana, gość może otworzyć drzwi smartfonem lub kodem (tylko dla zamków wyposażonych w opcjonalną klawiaturę) |
Wymagana Gość musi odebrać kartę w recepcji |
|
Sposób działania | W pełni ONLINE Wszystkie operacje można wykonywać zdalnie przez Android/iOS/PC/MAC |
W połowie ONLINE Część operacji można wykonywać zdalnie, a część wymaga podejścia do zamka |
W połowie ONLINE Część operacji można wykonywać zdalnie, a część wymaga podejścia do zamka lub z kartą do recepcji |
Offline Wszystkie operacje wymagają podejścia do zamka lub z kartą do recepcji |
Zarządzanie zamkiem / kartami przez recepcję | Przez komputer / tablet / smartfon Android/iOS/PC/MAC - wszystko z poziomu 1 aplikacji |
Przez smartfon / tablet Android/iOS - wszystko z poziomu 1 aplikacji |
Przez komputer / smartfon / tablet - 2 oddzielne apliacje Karty tylko z poziomu komputera przez aplikację BIS Hotel. Zarządzanie dostępem przez smartfon / kod, zarządzane z zewnętrznej aplikacji TTLock |
Tylko z komputera |
Obsługa przez personel z poziomu telefonu | Darmowa aplikacja (Android/iOS) dla personelu Oznaczanie pokoju czysty/brudny, info o czasie przyjazdu/wyjazdu gościa, itp. |
Brak Aplikacja do wystawiania kart / meldowania, inna niż aplikacja do wydawania kodów / dostępu przez smartfon |
Brak | |
Aplikacja dla gości hotelowego | Darmowa aplikacja (Android/iOS) dla gości hotelowych. Możliwość otwarcia zamka przez smartfon | Darmowa aplikacja (Android/iOS) dla gości hotelowych. Możliwość otwarcia zamka przez smartfon | Brak | |
Dodatkowe produkty współpracujące w systemie 1 klucza (opcje) | Kontrolery dostępu, zamki do drzwi szklanych, zamki do szafek (np. basenowych / biurowych / narciarskich) |
Kontrolery dostępu/windy, zamki do szafek |
1 Firma Be-Tech, nie produkuje, nie zaleca ani nie wspiera stosowania żadnych rozwiązań BLE (Bluetooth) / WiFi. Możliwość zastosowania modułu BLE od niezależnego producenta oraz bramek komunikacyjnych WiFi np. od eLOCK
Możliwości systemu na przykładzie firmy eLOCK
Skrócony opis możliwości działania inteligentnego systemu kontroli dostępu, na przykładzie rozwiązań firmy eLOCK do pobrania tutaj... Produkty od tego producenta pasują zarówno do nowych jak i już posiadanych drzwi, w tym drewnianych, metalowych, aluminiowych, szklanych oraz szafek basenowych / narciarni. W ofercie tradycyjne zamki na kartę oraz nowoczesne zamki na kartę / kod / smartfon. Zachęcamy do pobrania ulotki informacyjnej...
Które zamki będą najlepsze dla mnie?
Przeczytałeś/aś całość, a nadal nie wiesz na co się zdecydować?
Nic nie szkodzi. Przejrzyj naszą ofertę tutaj, lub skontaktuj się z nami telefonicznie, a pomożemy dobrać rozwiązanie odpowiedne do Twoich potrzeb - tel. 77 4577 599 wew. 1
Zamkami na kartę zajmujemy się od ponad 12 lat. Obsługujemy i serwisujemy zamki na kartę / kod / smartfon w przeróżnych obiektach, tj. gabinety lekarskie, szpitale, hotele (od 10 do ponad 500 pokoi), szkoły, zakłady pracy, biurowce, itp. Lista wybranych klientów którzy nam zaufali dostępna tutaj.
W naszej ofercie znajdziesz zamki na kartę, kod, smartfon, działające w systemie offline jak i online, do zastosowań standardowych oraz z trudnych warunkach atmosferycznych. Realizujemy całość od A do Z, m.in.:
- rozpoznanie potrzeb klienta
- przygotowanie oferty
- pomoc w zdobyciu finasowania, np. leasing
- montaż i szkolenie personelu
- obsługa gwarancyjna i pogwarancyjna
W przypadku dodatkowych pytań, zachęcam do komentarzu poniżej. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie Państwa pytania.